Tańcz i ciesz się życiem

Nie lubisz siłowni? Nudzą cię powtarzane wielokrotnie ćwiczenia? Nie chcesz zimą chodzić na basen, ale zależy ci, by zadbać o sylwetkę, ciało i kondycję? Pomyśl o tańcu.

Taniec ma na człowieka bardzo dobry wpływ. Poprawia kondycję, ćwiczy mięśnie, działa relaksująco, pozwala w rytmie ulubionej muzyki oderwać się od codziennych zmartwień i zajęć. Pomaga w ujawnianiu emocji, dodaje energii. Taniec może być lekarstwem antydepresyjnym, bo pobudza wydzielanie endorfin, zwanych hormonami szczęścia, które poprawiają nastrój i dodają chęci do życia. Taniec dla wielu osób jest przyjemniejszym sposobem na utrzymanie smukłej sylwetki niż sport.

Ruch i rytm to podstawowe elementy tańca. Ruch w tańcu ma wiele wspólnego z naturalnymi ruchami człowieka, ale zwykle jest kierowany emocjami i skoordynowany z muzyką. To muzyka wyznacza rytm, według którego się poruszamy. W różnych kulturach taniec był bardzo ważną częścią rytuałów religijnych i obrzędów charakterystycznych dla danych społeczności. Dziś jest rozrywką, dla niektórych sposobem na życie. Może być także formą terapii (choreoterapia). Jego elementy występują w niektórych dyscyplinach sportu (łyżwiarstwo figurowe, pływanie synchroniczne i gimnastyka artystyczna).

Z bogatej listy rodzajów tańca możesz wybrać ten, który najbardziej ci odpowiada. Powinnaś dostosować go do swojego charakteru i temperamentu, do swojego muzycznego gustu i wszelkich upodobań. Taniec musi być przyjemnością.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *