Real Time Marketing i jego wpływ na marketing

Nic tak nie działa na utkwienie w pamięci jak odpowiednia treść, w świecie marketingu internetowego zwana contentem. Zazwyczaj, najbardziej efektywne są przekazy nawiązujące do tzw. real-time-marketingu.

Działanie te, to nawiązywanie w swych komunikatach reklamowych do bieżących wydarzeń z różnych dziedzin życia. Od mało lubianej polityki, poprzez sport i społeczeństwo na najbardziej nośnej kulturze kończąc. Jeśli dana marka zajmuje się e-commerce, to jest to bardzo dobry patent na zwiększenie sprzedaży. Jednak nawet jeśli firmie zależy na przypomnieniu o sobie, zyskaniu sympatii czy zwiększeniu świadomości swego istnienia, to z powodzeniem może skorzystać z tej metody. Najważniejsze jest to, aby był to przekaz trafny, większość kojarzyła do czego lub kogo jest to nawiązanie np. Google Partners Warszawa.

Bardzo dobrym przykładem jest wykorzystanie zdjęcia „selfie” z Gali rozdania Oscarów w 2014 roku. Zostało ono przetworzone na kilka sposobów, a jedną z pierwszych marek, która to wykorzystała było LEGO. W ich przypadku zamiast aktorów podstawiono postacie zbudowane z klocków. Inną reklamą nawiązującą do RTM był przekaz piwa Lech. Tuż po zdobyciu Mistrzostwa Świata przez drużynę siatkarzy w 2014 roku napis na zdjęciu posta z trzema piwami głosił „Dobrze Wlazły”, nawiązując tym samym do nazwiska słynnego polskiego siatkarza. Takich przykładów jest wiele, a sama metoda to też dobry sposób na zapoznanie odbiorców z różnymi kontekstami kultury.

Marketing online w czasie rzeczywistym jest wiec najlepszym dowodem na to, że osoby odpowiadające za promocję i komunikację marki muszą mieć oczy i uszy szeroko otwarte.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *